Ево га Оглед

НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ: Српски језик

НАСТАВНА ТЕМА: Пролеће

НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Говорна вежба: Пролеће у мом крају

УЧИТЕЉ: Драган Станисављевић

Разред: I, II, III, IV

 

ЦИЉ НАСТАВНЕ ЈЕДИНИЦЕ: Уочавање промена у природи, на основу непосредног искуства описати промене у пролеће, осећања која буди у нама; вежбање у сажетом и јасном усменом изражавању; развијање смисла и способности за правилно, течно и уверљиво усмено; богаћење речника

 

ОБРАЗОВНИ ЗАДАЦИ:

  • оспособљавање ученика да своје мисли обликују правилним реченицама и да реченице складно повезују у краће логичке целине
  • упућивање ученика да садржаје из непосредне стварности организовано посматрају и описују
  • богаћење речника новим речима
  • подстицати ученике на креативност и сликовитост у описивању природе

 

ВАСПИТНИ ЗАДАЦИ

  • неговање смисла за уочавање лепоте природе
  • развијање љубави према природи
  • оспособљавање ученика да процењују свој и туђи рад

 

ФУНКЦИОНАЛНИ ЗАДАЦИ

  • упућивање ученика у посматрање : Уочавање – облика, боја; ослушкивање-шумова, звукова, гласова; додиривање-меканог, гипког, тананог; мирисање-мирисног, пријатног, опојног
  • оспособљавање коришћења осетног фонда мисаоним процесом: размишљање, закључивање, изражавање

 

 

ОБЛИЦИ РАДА : фронтални, групни, индивидуални

НАСТАВНЕ МЕТОДЕ: метода посматрања (опсервација, запажање, размишљање, закључивање), дијалошка, текст-метода

 

 

 

  1. корак: Решавање укрштенице;
  1. Ситан део кише
  2. Земљорадник или?
  3. Птица грабљивица
  4. Цвета у пролеће
  5. Живе у шуми
  6. Мали врабац
  7. Излази на истоку

 

 

Решење укрштенице:

  К А П
  Р А Т А Р
  С О К О
  З У М Б У Л
Ж И В О Т И Њ Е
  В Р А П Ч И Ћ
  С У Н Ц Е
  1. корак: Учитељ чита песмицу о пролећу: „Кад пролеће дође све набоље пође“ Б. Тимотијевић
  1. корак: Најава наставне јединице: Говорна вежба: Пролеће у мом крају
  2. корак:  Појашњење табеле коју виде на табли.(Тематски речник).
  3. корак Подела задатака и објашњавање (написати што више речи о томе шта виде, чују и осећају  у шуми, ливади, воћњаку, њиви, …).

 

Коришћење ове језичке игре је двозначно важно јер ће се у писаним радовима ученика појавити употребљене речи пробране баш из ове  вежбе, и јер ова игра подиже ниво интресовања ученика и успешно хомогенизира иначе шаролико структуирано одељење.

 

  1. задатак:ТЕМАТСКИ РЕЧНИК

 

ШУМА ЛИВАДА ВРЕМЕ ВОЋЊАК ЖИВОТИЊЕ ШТА РАДЕ ЉУДИ
Шума листа

Зелени се

Шума шуми

Повијају се гране

Цвркућу птице

Шушти лист

Птичија песма

Расте трава

Зелени се

Цвета цвеће

Зује пчеле

Цврчци цврче

Мирише трава

Јагањци весело трче

Брује трактори

Шарени лептири

 

Киша пада

Сунце сија

Топло време

Облаци

Ветар дува

Веселимо се зрацима

Сунце се крије

Јавља се дуга

 

 

Цвета воће

Брује ројеви пчела

Миомирис на све стране

Пупи воће

Инскти лете на све стране

 

 

Траже храну

Мењају длаку

Праве гнезда

Добијају младе

Буде се

Враћају се са југа

Играју се

Радују се лепом времену

Ору њиве

Сеју и саде

Копају

Ђубре

Заливају

Журе

Радују се

 

 

 

  1. корак: Користећи дате речи ученици састављају реченице о пролећу. Учитељ сугерише да користе што више описних придева да би реченице биле сликовитије.

 

  1. корак: Читање реченица, анализа и записивање најлепших (Учитељ записује на таблу, а ученици у своје свеске)
  2. Домаћи задатак: Написати састав у домаће свеске на тему „Пролеће у мом крају“

Ostavite komentar

Objavljeno pod Obrazovanje

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s